5 vlastností spoľahlivého predajcu

5 vlastností, ktoré by mal mať Váš predajca interiérového sortimentu

Zariaďovanie interiéru môže byť skutočný zážitok. Od listovaniu katalógu, až po montáž.

Však pochopiteľne- meníte svoj interiér doma k lepšiemu a svoje bývanie tým robíte krajším.

 Kto by sa netešil? Kameňom úrazu však môže byť predajca, ktorý si len myslí že predajcom je. Namiesto zážitku zo zariaďovania interiéru sa môže stať dlhodobý a neistý proces (nielen z hľadiska zážitkového, ale aj správneho výberu).  A to hlavne kvôli predajcovi, ktorý je v skutočnosti zamestnancom veľkoobchodu a uvažuje skôr nad tým, čo si dá na obed, ako nad tým, ktoré parkety sú do Vašej domácnosti vhodnejšie z hľadiska trvácnosti?

A toto je bežným javom veľkoobchodov. Čo sa týka maloobchodov- v tomto prípade ide v drvivej väčšine o špecialistov, ktorí svoju prácu berú so srdcom a majú niekoľkoročné skúsenosti. Nie ako brigádnik vo veľkoobchode, ktorého jedinou (platenou) úlohou je postávať medzi regálmi a dirigovať ľudí. Profilujeme 5 vlastností predajcu interiérového sortimentu, ktoré Vám zaručia ten najvhodnejší výber po stránke estetiky, kvality a trvácnosti. Ide predovšetkým o vlastnosti, ktoré bohužiaľ u veľkoobchodných predajcov prudko absentujú, naopak u maloobchodných, špecializovaných predajcov sú neodmysliteľným štandardom.  Poďme na ne:

Odbornosť

Správny predajca by mal ovládať svoju oblasť na vysokej úrovni. Čo sa týka interiérov, predajca musí vedieť všetky vlastnosti každého jedného produktu zo svojho sortimentu. Od trvácnosti cez kvalitu až po materiál produktu. Vy, zákazník, určite oceníte fakt, že Vám predajca zaručene odporučí ten najlepší tovar v pomere cena:kvalita.

 Osobný prístup

Osobným prístupom sa myslí empatia a vnímanie potrieb zákazníka. Mnohokrát je osobný prístup práve alfou a omegou k zariadeniu toho najlepšieho interiéru. Teda takého, ktorý keď budete mať, budete sa cítiť ako doma a príjemne. Ľudský a citlivý prístup k zákazníkovi, vedie k najvyššej miere spokojnosti výsledného efektu, teda hotového interiéru.

Komunikatívnosť

Dostatočná miera komunikatívnosti zo strany predajcu interiérového tovaru sa označuje ako jeho ochota. Koho by netešila ochota ak sa jedná o vážnu vec, akou je modernizácia alebo zariaďovanie Vášho bývania? Práve vďaka komunikatívnosti dokáže predajca odhaliť až do detailu Vaše požiadavky. Je však smutné, že mnoho veľkoobchodov s interiérovým vybavením trpí nedostatkom tejto vlastnosti hlavne zo strany personálu. A predsa, predajca musí poznať svojich zákazníkov.

Zodpovednosť

Zodpovednosť predajcu je Vaša istota. Každý tovar, ktorý má svoje plusy, má svoje potenciálne mínusy. Zodpovedným prístupom sa Vám dostane prezentácie možných najlepších riešení interiéru pre Vaše prostredie. Však predsa každý bývame v inej domácnosti za prítomnosť odlišných vplyvov, na čo by mal správny predajca poukázať. Takýmto zodpovedným postojom a otvorenou diskusiou môžete mať maximálnu záruku kvality na akýkoľvek tovar- či už sú to parkety, dvere, alebo dokonca tapety.

Flexibilita

Flexibilita je vlastnosť, ktorú garantovane u veľkoobchodov nenájdete. Predstavuje predovšetkým ochotu prispôsobiť sa zákazníkovi z hľadiska času, či už sa jedná o montáž, výber produktov, alebo ktorúkoľvek inú službu. Správne prispôsobivý predajca je otvorený Vašej návšteve kedykoľvek. Akú to má výhodu? Všetko máte načas a v neposlednom rade, nemusíte sa obmedzovať na svoj úkor kvôli otváracím hodinám veľkoobchodu, veď každý máme svoje neodkladné povinnosti.